L’educació musical en l’educació actual

He trobat aquesta notícia que, tot i que fa temps que va ser publicada, m’agradaria compartir amb vosaltres.

Aquesta notícia, amb títol La nueva Ley de Educación elimina la Música como assignatura troncal, va ser publicada el març de 2014.

La notícia feia ressò de la nova reforma de la llei d’educació, la qual deia que l’assignatura de música passava a ser una assignatura optativa a l’elecció de les Comunitats Autònomes. Això, tal com remarca la notícia, significa que un alumne pot acabar la seva escolarització obligatòria sense haver estudiat l’assignatura de música en cap curs.

Recordo que quan els diferents mitjans de comunicació van difondre aquesta notícia jo estava realitzant l’educació secundària postobligatòria – és a dir, batx1911743_293149764174950_1607532718_nillerat – i, tot i que durant aquests dos anys no vaig realitzar música a l’institut, em va sorprendre molt aquesta reforma educativa. Des de ben petita que he fet música a l’escola però, també, com a activitat extraescolar a l’escola de música pública del meu municipi. I, em va sorprendre, com a moltes altres persones, que es volgués intentar eliminar l’educació musical, juntament amb les altres assignatures artístiques. La música, tal com diu la notícia, és cultura; i no és una cultura a nivell personal ni a nivell d’una població, és cultura a nivell internacional i, a més a més, la música és un aspecte que pèrdua des de fa anys.

Diversos estudis han demostrat que l’educació musical ajuda als infants a desenvolupar la psicomotricitat, el pensament lògic, les competències en els idiomes, la sensibilitat artística, els valors, l’autoestima, entre molts altres aspectes. I, per tant, eliminar l’educació musical a l’educació pública significa privar als infants, i als alumnes en general, de poder desenvolupar més plenament tots aquests aspectes que he comentat.

La notícia destaca un estudi que va realitzar Olga Valls, mestra especialista de música des de fa 16 anys, on destaca que els alumnes que toquen algun instrument, generalment, tenen millors resultats en les altres assignatures.

Personalment, i com molts altres docents, futurs docents i persones en general, espero que aquesta reforma educativa respecte a l’educació musical no s’arribi a implantar mai, ja que l’educació és molt més que matemàtiques i llengües. També cal desenvolupar la creativitat.

Publicat per ariadnacardonav

Benvinguts i benvingudes, Sóc una estudiant del Doble Grau d’Educació Infantil i d’Educació Primària a la Universitat de Girona. Estic encantada de poder compartir experiències amb vosaltres. Benvinguts i benvingudes a aquest bloc! Aquest bloc és un treball de curs de l'assignatura "Programes Multimèdia Infantils i Juvenils” de la Menció en TIC del Grau dels Estudis de Mestre d'Educació Primària i Grau dels Estudis de Mestre d'Educació Infantil de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona. Curs 2014-15. Professora: Josefina Ferrés “Petits Músics” és un bloc adreçat als professionals d’educació musical a l’etapa d’educació infantil. En aquest espai on podreu trobar un recull de materials, idees i aplicacions que us poden ser d’utilitat.

Deixa un comentari