“Bim, bam, bum… música”

Visualitzant les diferents activitats disponibles en el programari JClic, he trobat una aplicació educativa anomenada BIM, BAM, BUM… MÚSICA.

Aquesta aplicació va destinada als alumnes d’educació infantil, concretament el segon cicle (3 – 6 anys). Ofereix als usuaris diverses activitats de relacionar, de memòria, trencaclosques i sopes de lletres per tal de treballar vuit instruments musicals: el violoncel, el piano, la veu, la trompeta, l’acordió, el violí, el tambor i la guitarra.

Pel que fa a la interfície de l’aplicació, no es presenta el contingut amb gaire interacció. En iniciar l’aplicació, al centre de la pantalla trobem situats els diferents instruments musicals que treballarem en el transcurs de les activitats. I, a mesura que anem avançant pels diferents exercicis, ens apareix al centre de la pantalla, en posició estàtica, l’activitat que l’usuari ha de realitzar.

Pel que respecte a la interactivitat de l’aplicació, considero que és de tipus selectiva, ja que es produeix una interacció entre l’usuari i els continguts que es presenten. L’aplicació és gratuïta, no obstant és necessari tenir instal·lat el programi JClic a l’ordinador per poder realitzar les activitats.

La interactivitat de l’aplicació és força senzilla, ja que va destinada a alumnes d’educació infantil. En iniciar l’aplicació, ens apareixen diferents instruments musibim_bamcals per tal que puguem escoltar quin so fan. A continuació, van apareixent diferents activitats – de relacionar, de memòria, trencaclosques i sopes de lletres – per tal de treballar els vuit instruments musicals: el violoncel, el piano, la veu, la trompeta, l’acordió, el violí, el tambor i la guitarra. Les activitats tenen un límit de temps per ser realitzades, aquest límit varia d’un exercici a un altre depenent de la dificultat d’aquest. El temps se’ns indica a la part baixa de la banda dreta de la pantalla.

Quan realitzes una activitat incorrectament, l’aplicació ho indica a través d’un soroll o marcant la paraula incorrecta de color vermell, a més a més no permet avançar a la següent activitat. En canvi, quan realitzes correctament l’exercici, el programa et felicita a través d’un missatge positiu que apareix a la part baixa de la pantalla. El nombre d’encerts i d’intents queda enregistrat a la part baixa de la pantalla, juntament amb el temps.

Quan has acabat de realitzar totes les activitats el programa JClic duu a terme un informe en el qual s’indica el temps que has tardat a fer els exercicis, el nombre d’encerts, el nombre d’intents i, finalment, proporciona una nota global.

Pel que fa a l’impacte de l’ús de l’aplicació segons el model SAMR, podríem dir que s’inclou dins del bloc de Millora, concretament Augment, ja que es potencia un efecte que augmenta l’ús d’una eina respecte a la metodologia tradicional.

Des del meu punt de vista, aquesta aplicació és un bon recurs per treballar diferents instruments. El fet que les activitats siguin variades penso que és un aspecte positiu, ja que, d’aquesta manera, els infants treballen de diferents maneres un mateix instrument i no els resulta una tasca monòtona. També m’agradaria destacar que els instruments treballats són de diferents famílies, és a dir, trobem instruments de vent, instruments de corda, instruments de percussió i el cant i, això, permet als infants conèixer les diferents característiques – tant d’aspecte com de sonoritat – de les diferents classes d’instruments. D’altra banda, també m’agradaria destacar que l’aplicació es troba disponible en català i això permet als alumnes treballar de manera més autònoma.

Publicat per ariadnacardonav

Benvinguts i benvingudes, Sóc una estudiant del Doble Grau d’Educació Infantil i d’Educació Primària a la Universitat de Girona. Estic encantada de poder compartir experiències amb vosaltres. Benvinguts i benvingudes a aquest bloc! Aquest bloc és un treball de curs de l'assignatura "Programes Multimèdia Infantils i Juvenils” de la Menció en TIC del Grau dels Estudis de Mestre d'Educació Primària i Grau dels Estudis de Mestre d'Educació Infantil de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona. Curs 2014-15. Professora: Josefina Ferrés “Petits Músics” és un bloc adreçat als professionals d’educació musical a l’etapa d’educació infantil. En aquest espai on podreu trobar un recull de materials, idees i aplicacions que us poden ser d’utilitat.

One thought on ““Bim, bam, bum… música”

  1. Aquest recurs que has trobat està molt bé, crec que és important poder treballar els diferents instruments d’una manera divertida i utilitzant jocs comuns pels infants com són els trencaclosques o les sopes de lletres. Estic d’acord amb la teva reflexió final sobre l’aplicació, i està bé que el recurs estigui en català, no és fàcil trobar-ne de significatives i que estiguin ben fetes. Molt encertada l’entrada.

    M'agrada

Deixa un comentari